Praktik vecka 45

Jag skulle börja praktisera i måndags så min vecka har sätt ut så här

Måndag:
Maria (min syster) fick förhinder till att passa Romeo så kunde inte gå till praktiken så jag ringde och ringde och ingen svarade så jag skickade ett sms till nån som jobbade där som jag hade ett mobil nummer till som heter Lotta om varför jag inte kunde komma men hon var tydligen sjukskriven.

Tisdag:
Jag kom till praktiken tillsammans med Andréa ifrån klassen och dem visade oss runt och så fick jag mig en liten söt kille som påminner jätte mycket om Romeo efter mig och han vägrade släppa mig så jag har gosat med han hela tiden och jag har sagt att jag gärna hjälper till med att byta blöjor och så och dem tyckte att jag var jätte duktig och sa "det ser ut som om du har stora erfarenheter av blöjbyten" då sa jag men jag har en son på 1½år och 2 tvilling små systrar som är 5½år nu men att jag bytt på dem under den tiden då dem använde blöjor och så + att jag har massor med kompisar med barn då kollade hon som sa det till mig "det det absolut inte ut som om du fått barn du är så liten och fin smal och ung!" så jag tackade för fullt vart helt glad ;D

Onsdag:
Direkt när jag kom på morgonen så fick jag en attack kram och blev kallad för "mamma" av den där lilla killen som satt och gosade med mig hela tisdagen hehe gissa om man blev glad och så skickade jag ett sms till sambon "det finns en liten kille här som påminner jätte mycket av Romeo på sättet jag vill ha hem han också!" haha så han svarade "ta med han då?! :D" hahaha om man ändå fick kidnappa en sån liten sötnos hehe han är född 090630 och Romeo är född 090523 så Romeo är lite mer än en månad äldre än han bara :)

Torsdag:
Idag så kom jag 30 min för tidigt som alla andra dagarna hehe (blir ju bara ett plus i betygen ;P) vart attack kramad igen av lilla killen får ju inte skriva ut hans namn pga tystnadsplikten men kan kalla han för "lilla killen" :P Jag har insätt att jag lärt mig alla barnens namn på avdelningen där jag jobbar hehe  jag tycker att jag är sjukt duktig :)
lilla killen vart jätte ledsen när han nästan vart tvångs bytt av en annan tjej som jobbar där han ville ha "mamma" (mig då alltså) hehe så jag fick ta han och byta på så jag har bytt hans blöjor varje gång sens då jag började haha han älskar mig och jag han hehe åååh jag vill ha han!! haha :P han satt och klämde mig på tutten tills han somnade idag på vilan precis som Romeo jämt gör så jag glömde bort att det inte var min unge hahaha :P men idag var vi ute lite innan fruktstunden och han frös jätte mycket så jag fick gå in med han det är även en liten flicka som är "mammig" när det gäller att vara med mig den här dagen hehe :D


Fredag:
Blir en dag utan barnen på förskolan idag börjar 08.00-14.00 för det är planeringsdag så jag ska vara med och lyssna när dem har planering så jag varit med på det också (även om jag varit det på alla förskolor som jag praktiserat på förr) men ååh vad jag kommer sakna lillkillen dära hehe :)



Lite fakta om Romeo

Romeo har ju tvär vägrat med att äta efter att jag började plugga så han gick ner ett kilo om inte 2 men nu har han börjat äta igen för nu har stora syster kommit hem hit till oss istället och passat han istället för hem till dem så nu har han gluffsat i sig som om han äter för 2 haha så jag är överlycklig det här är livet när ungen vill äta då blir man så glad att man vill gråta nästan haha :P kanske bara är jag som är så men ändå :P han gör mig så glad igen! :D
Han pratar nu mera jätte mycket han säger vad han vill ha saft,dricka aa you name it haha han kan 30ord vad jag räknat ut till hehe och kan säga långa meningar han blir 1½år alltså 18månader nu den 23/11 :) mitt lilla gullmonster finns ju ingen bättre  än han! mitt lilla hjärta :) idag har han fått i sig så här mycket vad jag vet
3 stora pip muggar med nyponsoppa, 2 hela knäckebröd med smör och ost på, en banan, välling, en full tallrik till lunch ett helt flingpaket (såna där små paket som säljs i 8 pack med olika sorters) en billys pizza (jag var lat och orkade inte laga nåt) hehe och sen 2 peppar kakor och nu är det dags för godnatt vällingen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0